crm

Wśród firm, które korzystają z dostępnych w chmurze systemów CRM, aż 65% realizuje lub przekracza swoje cele sprzedażowe. W przypadku pozostałych przedsiębiorstw odsetek ten wynosi zaledwie 22%. Jak to możliwe? W jaki sposób nowoczesne systemy CRM przekładają się na wyższą efektywność przedsiębiorstwa zwłaszcza w obszarze sprzedaży? Dziś postaramy się wyjaśnić ich działanie na podstawie narzędzia Salesforce Sales Cloud, na polskim rynku oferowanego przez firmę Craftware.

Wygodny dostęp do bazy danych klientów

Sales Cloud to między innymi baza danych gromadząca historię relacji z poszczególnymi klientami dedykowana przede wszystkim przedsiębiorstwom pracującym w oparciu o model B2B. Narzędzie znajduje się w chmurze, dlatego każdy pracownik odpowiedzialny za sprzedaż ma dostęp do bazy w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca, co znacznie ułatwia szybszą pracę z klientem i finalizowanie sprzedaży.

Automatyzacja rutynowych zadań

Równie ważna jest maksymalna automatyzacja procesów związanych ze sprzedażą i wdrożenie jednakowego modelu postępowania z leadem. Powtarzalne zadania wykonują się automatycznie, a proces sprzedażowy przebiega zawsze identycznie. Baza danych i historia klienta wraz z automatyzacją pozwalają handlowcom skupić się na indywidualnym podejściu i kreatywnej sprzedaży. Resztę zadań wykonuje za nich system CRM.

Raportowanie w czasie rzeczywistym

Dzięki systemowi CRM możemy z łatwością kontrolować wykonanie planów sprzedażowych za sprawą raportów generowanych w czasie rzeczywistym. To bardzo cenne narzędzie, bo jeśli zostanie dobrze wykorzystane, pozwala dynamicznie ulepszać strategią sprzedażową.

Nie tylko sprzedaż

Warto pamiętać, że narzędzia takie jak Sales Cloud odpowiedzialne przede wszystkim za finalizowanie transakcji to tylko część sprawnego systemu CRM. Pozostałe służą natomiast do wprowadzania wielokanałowych efektywnych działań marketingowych, ich powiązania z procesami sprzedażowymi, a także bieżącej obsługi klienta. To wszystko przyczynia się do skuteczniejszej sprzedaży, która jest ostatecznym celem firmy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here