Przeniesienie numeru – od czego

Chcesz przenieść numer do innego operatora? Nie jest to trudna procedura, w większości wykona ją za ciebie nowy usługodawca, musisz jednak podjąć kilka pierwszych korków, by przeniesienie numeru było możliwe. Podpowiadamy, od czego zacząć.

Po pierwsze: sprawdź dotychczasową umowę

Zacznij od sprawdzenia umowy abonamentowej, którą masz z obecnym operatorem. Czy wygasa niedługo? Jeśli tak, przeniesienie numeru nie będzie żadnym problemem, może odbyć się automatycznie w momencie wygaśnięcia umowy. Jeśli nie, opcje są dwie. Albo masz umowę na czas nieokreślony, albo chcesz ją zerwać przed wygaśnięciem. W pierwszym wypadku, by móc przenieść numer, musisz wypowiedzieć umowę dotychczasowemu usługodawcy, zachowując stosowny termin wypowiedzenia – zazwyczaj jest to jeden miesiąc. W drugim przypadku musisz ponieść finansowe konsekwencje takiego zerwania umowy, które także powinny być opisane w umowie. Zwykle im więcej czasu pozostało do wygaśnięcia umowy, tym wyższą karę będziesz musiał zapłacić.

Po drugie: znajdź nowego operatora

To ważne, ponieważ nowy operator wykona za ciebie większość roboty. Poza tym przeniesienie numeru do każdego z operatorów może wyglądać nieco inaczej i musisz upewnić się w szczegółach. Nie zapominaj też o aspekcie istotnym dla ciebie: warunkach nowej umowy. Wybierz te, które najbardziej ci odpowiadają.

Po trzecie: skontaktuj się z nowym operatorem i wypełnij wniosek o przeniesienie numeru

Kiedy już wybierzesz nowego operatora, skontaktuj się z nim i poinformuj o chęci przeniesienia numeru do niego. Możesz to zrobić za pośrednictwem infolinii, strony www lub stacjonarnie, w punkcie obsługi klienta (placówce danej firmy). Dostaniesz wniosek o przeniesienie numeru, który musisz wypełnić i podpisać. Jeśli wypełniasz go w placówce operatora – to wszystko, co musisz zrobić. Jeśli kontaktowałeś się z firmą jedynie zdalnie, to wniosek trzeba przesłać kurierem. To nadal nie wymaga wysiłku z twojej strony, bo kuriera zamówi i opłaci nowy usługodawca, jednak procedura wydłuża się o dwa dni robocze.

Następnie nowy operator rozpatruje wniosek. Reszta działań jest już praktycznie po jego stronie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here