Co roku wiele młodych ludzi staje przed ważnym wyborem w swoim życiu, mianowicie przed wyborem kierunku studiów. Wiele z nich zna swoją ścieżkę już od wielu lat i sukcesywnie podąża w kierunku określonej kariery zawodowej. Często wybierają szkoły i licea czy technika o określonym profilu, by móc poszerzać wiedzę z danego tematu i przygotowywać się już do matury. Wybór kierunku studiów nie jest dla wszystkich oczywistymi wyborem. Niektórzy przez całe lata zastanawiają się nad tym, co powinni robić dalej i znajdują odpowiedź na to pytanie, inni jednak dopiero na sam koniec zaczynają myśleć o dalszym życiu i poszukują swojego kierunku studiów, który odpowiadałby ich zainteresowaniom i marzeniom dotyczącym przyszłej kariery. Przed wyborem studiów trzeba zastanowić się co po danym kierunku można robić, jakie zawody uprawiać, jaka jest kariera zawodowa i możliwości dalszego rozwoju. Często warto również sprawdzić na internecie różne rankingi, które mówią o tym, jakie zawody będą w przyszłości popularne i na jakie zawody będzie popyt. Ostatnio bardzo popularnym kierunkiem studiów jest właśnie marketing. Został wprowadzony już na wielu uczelniach zarówno ekonomicznych jak i pozostałych i sukcesywnie szkoli nowych specjalistów od marketingu. Marketing – studia, czy warto wybrać ten kierunek?

Marketing jest bardzo dobrym wyborem dla osób, które lubią twórczo myśleć, potrafią analizować, nie boją się wyrażać swojego zdania, potrafią dobrze komunikować swoje poglądy i lubią ludzi. Jako kierunek studiów test to bardzo fajna opcja i ciekawa. Również od strony praktycznej, co nie zdarza się często na uczelniach zwłaszcza przy kierunkach bardziej teoretycznych. Jeśli zdecydujemy się na studia marketingowe na uczelni ekonomicznej z pewnością oprócz owych przedmiotów związanych z marketingiem będziemy również uczyć się przedmiotów bardziej związanych z ekonomią, na przykład mikroekonomia, makroekonomia, analiza i diagnostyka ekonomiczna. Oprócz tego również często w programach studiów można spotkać się z przedmiotami na marketingu, takimi jak prawo gospodarcze, finanse przedsiębiorstw, negocjacje handlowe, logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, socjologia, filozofia, etyka biznesu, matematyka, statystyka, zarządzanie projektami, zarządzanie procesami, zachowania konsumenta, marketing usług, nauka o przedsiębiorstwie i wiele wiele innych. Na jednej z polskich uczelni licencjat z marketingu trwa 3 lata i na trzecim roku można wybrać specjalności, czyli to w jakim kierunku będzie szła dalsza nauka. Może to być marketing internetowy, czyli inaczej e-marketing, handel i usługi, jak również reklama i public relations. Każda z tych specjalności posiada inne przedmioty kierunkowe i uczy innych rzeczy. Jedną z najbardziej obleganych specjalności jest marketing ze względu na to, że bardzo dużo przedsiębiorstw w dzisiejszych czasach decyduje się na działalność również online, czyli rozpoczyna sprzedaż również w internecie, szuka możliwości jak znaleźć konsumentów właśnie w sieci. Na tej specjalności poznać można specyfikę działania na przykład Google AdWords oraz Google Analytics, możliwe jest przeprowadzenie przykładowej prawdziwej kampanii AdWords i poznanie tego jak działa program, jak prawidłowo przeprowadzać takie kampanie, jak je monitorować, jak je modyfikować. Jest to bardzo praktyczna wiedza, która z pewnością przyda się w przyszłej karierze. Oprócz tego poznajemy wiele innych ciekawych aspektów działania internetu, jeśli chodzi o marketing, dowiadujemy się jakie rodzaje reklam tam występują, tworzymy własne strony internetowe w oparciu o darmowe programy, wymyślamy marketingowe wpisy na bloga. Wszystkie elementy i specjalności są bardzo interesujące, a każdy przedmiot wnosi coś ciekawego do życia studenta, który w przyszłości chce być specjalistą od marketingu. Internet cały czas się rozwija dlatego studenci bardzo chętnie wybierają specjalizacje, by móc w późniejszych latach wpasować się w potrzeby rynkowe. Firmy prowadzące działalność, potrzebują i będą potrzebować osób, które będą znały się na reklamie tej działalności w internecie. Dlatego jeśli ktoś czuje, że marketing może być dobrą ścieżką dla niego, wtedy nie ma się co wahać i trzeba wybrać marketing jako kierunek studiów. W zależności od uczelni może przynieść również wiele fajnych praktycznych zadań, które przygotowują studentów do przyszłej pracy. W trakcie studiów warto poszukać stażu lub praktyk, które z pewnością pomogą w przyszłości na starcie w nowej pracy, gdyż pracodawcy często zwracają uwagę na przebyte staże lub praktyki i częściej chcą takie osoby u siebie zatrudniać.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here