Pozycjonowanie stron internetowych to mniej lub bardziej znana fraza dla każdego kto prowadzi biznes online. Dobre wypozycjonowanie zapewnia wiele wejść na stronę www, a to przekłada się bezpośrednio na liczbę zakupionych usług czy produktów. Jeśli jeszcze tego nie robisz warto jak najszybciej zadbać o witrynę internetową.
Przeczytaj też: http://www.synat.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-czym-wlasciwie-ono-jest/
Pozycjonowanie stron internetowych – co to takiego?
Zamiennie stosuje się nazwę SEO, która jest skrótem od Search Engine Optimization co dosłownie oznacza optymalizację wyszukiwarki. Głównym celem tego procesu jest uzyskanie jak najwyższego miejsca w wyszukiwarce Google, oczywiście nie uwzględniając kilku pierwszych płatnych pozycji. Chodzi o zdobycie wysokiej pozycji na kilka haseł, które mogą wpisywać klienci w związku z rodzajem działalności jaki się prowadzi.
Działania te są bardzo obszerne. Zawierają wiele elementów, o które trzeba zadbać. W średniej wielkości firmach zajmuje się tym jedna osoba, czasem kilka. W większych odpowiada za to cały dział złożony z kilku, a nawet kilkunastu osób. Małe firmy najczęściej korzystają z agencji marketingowych lub digitalowych i im zlecają pozycjonowanie strony internetowej.
Jak pozycjonować stronę internetową?
Jest wiele elementów, o których należy zadbać przy SEO. Jednak elementem od którego należy zacząć jest wybranie odpowiednich słów kluczy, po których dana strona ma być wyszukiwana w Google. Obecnie wybrane hasła nie mogą być zbyt ogólne, powinny być raczej skonkretyzowane i zawierać minimum 2 słowa. Wszystko przez fakt, że strony, które działają na rynku od lat są w lepiej pozycjonowane i trudno z nimi konkurować.
Inne elementy o jakie należy zadbać:
- linki zwrotne (linki z innych witryn prowadzące do naszej),
- szybkość ładowania strony,
- ilość i jakość unikalnych treści,
- kod HTML,
- poprawność wczytywania strony na urządzeniach mobilnych,
- obecność w mediach społecznościowych.
Proces pozycjonowania stron internetowych jest długi. Pierwsze wyniki pokazują się najwcześniej po około 2-3 miesiącach pracy nad witryną. Warto o tym pamiętać i uzbroić się w cierpliwość.
Zobacz też: http://www.fineso.pl/jaki-laptop-do-pracy-biurowej-wybrac/